onsdag, november 19, 2008

Svårt med storleken


Brudar, vad göra? Det här med att navigera rätt i storleksdjungeln vid nätshopping är ett gissel. Mina röda byxor i storlek 10 från ASOS Petite var som bekant typ fem centimeter för stora i midjan. Alltså beställde jag de vita jeansen ovan i storlek 8.

Men de är så tighta över magen att jag knapp får igen dem. Dessutom har byxorna mycket lägre midja än vad jag trodde att de skulle ha. Jeansen hade åkt rakt tillbaka till England om returfrakten inte vore så dyr.

Den rödvitprickiga korsetten i storlek large sitter däremot bra. Eller rättare sagt den sitter som korsetter från ASOS brukar sitta på mig, det vill säga är aningen för stor över bysten men bra över magen. Så är det alltid. Rattarna är mindre än ryggtavlan och magen på mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt *tummen upp*

Anonym sa...

Tack! Det blev ännu bättre med en storlek större på byxorna.