tisdag, november 25, 2008

Lyx kontra budget: Redken

269 kr
£9.85

Till vänster:
Redken All Soft balsam 250 ml, 239 kronor hos Lyko i Sverige.

Till höger:
Redken All Soft balsam 250 ml, 9.85 pund (knappt 120 kronor) hos Lookfantastic i England.

Fattar ni nu varför jag alltid köper mina Redkenprodukter hos britterna? De levererar dessutom snabbare än H&M och Ellos. Dock debiteras frakt efter vikt. Ju fler varor du lägger ner i kundvagnen, desto dyrare blir frakten.

Mitt tips är därför att satsa på paketerbjudanden (”special offers”). De räknas som en vara – oavsett hur många artiklar som ingår i paketet.

Senast jag nöjde mig med bara en balsamflaska gick köpet på cirka 165 kronor inklusive frakt.

2 kommentarer:

Michaela sa...

Min mamma jobbar som tur är väldigt mycket i England så hon köper alltid hem alla våra shampoon och balsams och andra hårprodukter för det är mycket billigare och större förpackingar :D

Anonym sa...

Mammor är bra :)

Själv köper jag som sagt allt mitt Redken från Lookfantastic. Kostar en slant men är betydligt billigare än vad det är i Sverige.