torsdag, november 20, 2008

Stilikonen Michelle Obama

Michelle Obama är USA:s bäst klädda First Lady sedan Jackie Kennedy, enligt designern Camilla Thulin. Utan att ha stenkoll på alla presidentfruar som har flyttat in och ut ur Vita Huset sedan dess är jag nog benägen att hålla med. Hillary Clintons byxdressar gick alla fall aldrig hem hos mig.

Thulin hoppas nu att den 180 centimeter långa fru Obama även ska ge genklang inom svensk konfektionsindustrin. ”Här i Sverige är vi alldeles för dåliga på att skapa kläder för långa kvinnor. Det är dags att se över vårt storlekssystem”, säger hon.

Hallå, vad sägs om att satsa på kläder för korta kvinnor också! Petite är ett okänt ord för svenska klädtillverkare.

Vill svensk klädindustri inte ha mina pengar? Det är i alla fall en känsla jag ofta får när jag travar in i butiker här.

Inga kommentarer: