fredag, november 28, 2008

Piratkopior hos Lustkläder?

Enligt Evas underkläder är plaggen som säljs hos Lustkläder inte äkta vara. Det som visas på bilderna är tydligen inte samma saker som kunderna får. Sant eller falsk ska vara osagt. Jag har bara hört ena partens åsikt. Lustkläder får gärna bemöta påståendet i bloggen.

För det är för djävligt om det stämmer. Rena lurendrejeriet. Personligen har jag inte emot kopior – men då ska jag också veta att det är fejk innan jag köper. Annars blir jag både arg ock besviken.

Det finns för övrigt ett ord för butiker som visar en sak på bild och sedan säljer någonting annat: vilseledande markandsföring. Sånt kan anmälas till KO och polisen.

Som nätkund är det dock svårt att skydda sig mot bluffar. Man är helt utelämnad till butikernas egna beskrivningar och bilder av varorna. I en fysisk butik kan man också blir lurad – men där går det åtminstone att försöka bilda sig en uppfattning om plaggen genom att känna på dem.

1 kommentar:

Evasunderklader.se sa...

Det stämmer absolut! Tillverkarna av piratkopior tittar på lockande bilder och tillverkar en billig variant. Det du får är INTE det som bilden visar. Att tro att piratkopior är lika bra som orginalet är en myt som köparen oftast inte kan kontrollera.

Notera att korsetten som det handlade om är borttagen, det efter en "uppmaning".