torsdag, november 27, 2008

Lyx kontra budget: Korsetter

566 kr
300 kr

Till vänster:
Rosa korsett med spetstrim och band, 566 kronor hos Elite Ladies.

Till höger:
Rosa korsett med spetstrim och band, 300 kronor hos Lustkläder.

Och det är inte enda korsetten som Lustkläder är billigare på. Tyvärr snålar nätbutiken med information. Bara bild, storlek och pris räcker inte för att väcka shoppinglusten hos mig. Efterlyser uppgifter om märke, material, färg och om eventuella trosor eller annat ingår. En storleksguide skulle också sitta fint.

Lite info om själva Lustkläder hade också varit trevligt. Hittar exempelvis inget organisationsnummer. Man vill ju veta vem man handlar av. Och är det så att sakerna levereras först efter betalning? I sådant fall är det ännu större anledning att man får veta vem/vad som står bakom butiken.

Själv föredrar jag att handla mot faktura. Det vill säga betalar efter att jag fått varorna. Ett bra sätt att skydda sig mot bland annat konkurser och oseriösa försäljare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lustklader.com säljer piratkopior men använder sig av andras originalbilder.

Läs gärna mer om sådant på http://blogg.evasunderklader.se/2008/01/31/se-upp-for-piratkopierade-underklader/

MVH
Evasunderklader.se

Anonym sa...

Oj, det hade jag inte en aning om! Hur vet man det förresten?

Som nätkund kan jag ju inte känna på plaggen utan är hänvisad till bilder och butikernas egna beskrivningar.

Finns det fler butiker som pysslar med sånt här?