söndag, november 16, 2008

Handla secondhand


Expressens Elin Kling delar med sig av sina bästa secondhandtips här. Personligen älskar jag att handla secondhand. Min absoluta favorit i Stockholm är Camillias Kläder på Kungsholmen.

Där har jag fyndat alltifrån Max Mara till Filippa K. Bra är också Boutique Två Tre Gånger på Östermalm i huvudstaden. Gott om festklänningar och Mulberryväskor där.

Finns också en trevlig, om än tämligen dyr secondhand, på Karlavägen som jag tyvärr har glömt namnet på. Men den ligger vägg i vägg med Tito Frez’s hårsalong och nära Karlafrukt. Bättre beskrivning än så mäktar jag inte med just nu.

Däremot är jag väldigt dålig på att sälja mina egna avlagda paltor. Det har faktiskt aldrig hänt. Antingen ger jag bort prylarna till den lilla systern eller sänker plaggen till nån baltisk insamling som hämtar vid ytterdörren. Korkat, jag vet.

Har en smärre förmögenhet i garderoben. Eller okej, där tog jag kanske i… men åtminstone fem Lyle & Scottröjor som jag inte har använt på två år hänger i skåpet. Samma sak med en Karen Millenklänning och en grön Mulberryväska som jag typ aldrig har använt.

Den som gillar att shoppa secondhand online kan kolla in listan här på olika nätbutiker. Det här är en informativ blogg, vet du… Ovan skymtar några av mina personliga favoriter just nu på Tradera.

Sök på ”rödräv” och ”chanel” på sajten så finner du dem. Fast ärligt talat är jag inte så förtjust i nätauktioner. Budgivningen tär för mycket på mitt tålamod. Gillar jag något vill jag ha det genast.

Dessutom är jag inte överdrivet entusiastisk till att köpa saker från okända alias på internet. En annan nackdel med att shoppa på nätet från privatpersoner är fraktkostnaderna. De kan skena iväg rejält ibland.

Inga kommentarer: