lördag, november 22, 2008

Marilyn Monroe


”Du har en tendens att alltid överdriva när du ska göra något” brukar min mamma säga. Och hon har rätt. Efter att ha lyssnat och lyssnat och åter lyssnat på Elton Johans ”Candle in the Wind” köpte jag inte en bok utan tre om Marilyn Monroes liv i bilder.

• ”Marilyn Monroe: The Last Sitting: Bert Stern's Favorite Photos of an American” av Bernt Stern.
• ”Marilyn Monroe: A Life in Pictures” av David Thomson & Anne Verlhac.
• ”Marilyn Monroe: Photographs 1945-1962” av Truman Capote.

Nästa projekt blir att hitta en bilderbok med vackra prinsessan Diana. Någon som har ett tips? Jag är ytterst fascinerad av starka kvinnor med bra klädsmak.

Bilder ovan från AdLibris.

2 kommentarer:

MissMagicGirl sa...

Älskar verkligen Marilyn.
Har en sida om henne: http://magicmarilyn.synthasite.com/
^__^
Nu blir jag lite avundsjuk på dina böcker, ska nog köpa någon av dom.

Anonym sa...

Tack för länken!

Återkommer med recensioner när jag har läst böckerna.