måndag, oktober 20, 2008

Nytt försök med röda jeans

105 kr

Okej, då provar vi igen. Klickade för drygt en månad sedan hem jeansen ovan från ASOS Petite i storlek 12. Det visade sig vara för stort och brallorna donerades till en vän. Men jag vill ju fortfarande ha ett par röda jeans. Så i kväll slog jag till på en storlek mindre.

Upptäckte samtidigt att byxorna blivit cirkus 15 kronor dyrare sedan förra köpet. Då, i september, kostade jeansen 150 kronor inklusive frakt. Nu ligger brallorna på 165 kronor med frakt.

Orsak? Normalt hade jag svarat ett starkare pund och en svagare krona. Men eftersom prislappen fortfarande är 105 kronor i nätbutiken vet jag inte. Har frakten blivit dyrare?

Femton kronor hit eller dit spelar ingen roll just nu. Håll i stället tummarna för att byxorna passar. Gjorde lite research innan och såg att ASOS Petites storlek 10 har i princip samma mått som Topshop Petites 10:a. Och då borde jag vara på säker mark.

Mina favoritjeans från Topshop är nämligen en tia och sitter som en smäck.