fredag, oktober 17, 2008

Kaffe kan ge mindre bröst

Det hävdar en forskare i Aftonbladet. Om det är sant eller inte ska vara osagt. Personligen bryr jag mig inte. Jag fortsätter att bälga kaffe i samma takt som tidigare.

Det jag i stället reagerar på är att artikeln är skriven på ett sånt sätt att det låter som att små bröst är något dåligt.

”Kvinnor som dricker mycket kaffe kan få mindre bröst på kuppen […]. Å andra sidan minskar också risken för bröstcancer. Man får ta det onda med det goda, enligt en ny svensk studie”.

Är stora bröst vackrare än små?

I en annan artikel hävdar för övrigt samma tidning att ett ivrigt kaffedrickande kan öka risken för bröstcancer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bröst som är proportionerliga till övriga kroppen är snyggast. Och hellre små än "påfyllda" om du frågar mig.

Anonym sa...

Håller med. Bysten ska passa ihop med övriga kroppen. Lolo Ferraris jättepattar gjorde henne till en freak show.