måndag, oktober 27, 2008

Ute med ekologiskt


Ekotrenden är död. Tacka fan för det, säger jag! Visst, jag vill ha sköna kläder, är för schyssta arbetsvillkor och visar gärna solidaritet med tekoindustrins arbetare. Men då vill jag se kläder med lite mer feminin touch. Ronaldinho är en gudabenådad fotbollsspelare. Men han är inte min stilguru.

Måste rättvisemärkt och ekologiskt vara synonymt med tråkigt? De skitdyra plaggen ovan signerade Camilla Norback hos Branten får en att känna som om man håller på att värma upp för att gå i koma. När dyker en ekoproducerad kostymbyxa upp eller en rättvisemärkt partyklänning? Det undrar jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Eller köp t.ex. Nudie Jeans som sys i Italien. Inte "märkta" på något sätt men tillverkas till vettiga löner under vettiga förhållanden och med relativt korta transporter hit till oss.