torsdag, september 11, 2008

Jeansrabatt


Topshop har en avdelning för petita brudar. Det är jag glad för. Alla jeans i butiken på Drottninggatan i Stockholm är nu nedsatta med 100 kronor. Det är jag också glad för. Jag fann ett par mörkblåa stuprör där. Trodde inte de skulle passa mina kurvor.

Men det gjorde – fruktansvärt bra om jag får säga det själv. Det är jag ännu gladare för. För långa, ja. Men det är ju så mycket lättare att lägga upp ett par centimeter än över en decimeter.

Fast jag är lite orolig. Mina nya favoritjeans är i storlek 10. De röda byxorna som en bloggerska nära dig beställde från ASOS Petite är i storlek 12. Det kan betyda att jag snart riskerar att bli besviken.

Å andra sidan ska man inte stirra sig blind på storlekar. De kan skilja sig ordentligt åt mellan olika märken och plagg.

Inga kommentarer: