söndag, september 21, 2008

Svarta jeans

£30

Stuprören från Topshops petiteavdelning är mina nya favoritjeans. Varför? Längden förstås! Brallorna är bara ett par centimeter för långa, vilket gör att kan jag vika upp byxbenen. I vanliga fall får kan klippa bort runt 15 centimeter när jag köper byxor.

Det sistnämnda bidrar till att jag sällan köper nya brallor. Brukar i stället nöja med mig att ärva kläder efter syrran. Hon och jag är nämligen ungefär lika stora – eller små om man föredrar det.

Nu är jag i alla fall så förälskad i mina nya jeans att jag funderar på att köpa de svarta byxorna ovan från Topshop Petite. Har sneglat efter brallorna i Topshops butiker i Stockholm utan att finna dem. Tror du jag blir besviken om jag klickar hem dem från England?

Hade helst velat prova jeansen först. De är lite kortare än mina blå byxor. Många gånger är det billigare att köpa kläder i Topshops nätbutiken än hos deras affärer i Sverige.

2 kommentarer:

Gigi sa...

Ett tips är att prova jeans på JCs barnavdelning. Alla mina favoritjeans i garderoben är därifrån, både mina stuprör och utsvängda.

/Gigi

Anonym sa...

Nja, barnavdelningen funkar inte riktigt för mig längre. Är för bred om höfterna för att komma i storlek 152 – som är rätt längdmässigt. Enda gången jag shoppar byxor på barnavdelningen är när jag ska ha joggingbrallor.

Är liten och satt. Världens sämsta kombination vid klädköp.