söndag, september 28, 2008

Minidator


Jag är sugen på en liten minidator som man kan bära med sig till fiket eller på resor. Min bärbara Packard Bell som jag är i dag är det i och för sig inget fel på – förutom att den inte är särskilt bärbara. PC:n väger bly och batteritiden är bara nån timme. Alltså står den mest stilla på skrivbordet hemma.

Jag behöver ingen värstingdator. I stället är jag på jakt efter en liten manick att släpa omkring på som komplement till min nuvarande burk.

Är minimaskinerna ovan hos Dustin något att ha? Kostar kring 4 000 kronor, väger runt ett kilo var, batteriet räcker i cirkus fyra timmar, minne på 1 GB ingår och skärmen är 8,9 tum stor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Asus eeePC är smidig men lite dyr sett till vad man får, titta på MSI Wind och de nya ultraminis från Dell.

Försök även om möjligt få känna på tangentbord/styrplatta före köp, det är rätt individuellt vad man trivs med. Elgiganten och Mediamarkt brukar ha mycket utställt.

Dustin = bästa leverantören!

Anonym sa...

Tack för rådet!

Jag har noll på tekniken. Köpte min digitalkamera från Dustin och den är jag supernöjd med – fast det var ett himla lång OCR-nummer när fakturan skulle betalas.