söndag, september 14, 2008

Topshop – dyrare i Sverige

Det här gillar jag inte. Topshop är alltid mycket dyrare i Sverige än i England. Ta jeansen bredvid till exempel från petiteavdelningen. Jag köpte dem i veckan för 599 kronor när Topshop på Drottninggatan i Stockholm lämnade 100 kronor i rabatt på alla jeans.

I Topshops nätbutik kostar samma byxor 40 pund (= drygt 470 kronor) – utan rabatt. Och med tanke på att frakten ligger på fem pund, motsvarande cirka 60 kronor, tjänar man en slant på att beställa brallorna från England.

Så det tänker jag göra hädanefter. Prova kläder i butik i Stockholm och sedan klicka hem dem från nätbutiken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ber om ursäkt att jag kommenterar ett gammalt inlägg men prisskillnaden beror nog på att de har lägre moms i UK.

Anonym sa...

Orsaken är egentligen egalt för mig. Jag shoppar där det är billigast.

Och kommentar gärna gamla inlägg!