fredag, september 26, 2008

Blogghatet

Kvinnliga bloggare får utstå fler syrliga kommentarer och personangrepp än män. Stämmer det? Förmodligen. Framgångsriska tjejer med skinn på näsan brukar alltid locka till sig avundsjuka blickar från mindre välmående människor.

Fast jag har aldrig drabbats. Å andra sidan är jag en obetydlig nolla på blogghimlen som ingen bryr sig om. Och tur är kanske det. Tror inte att jag skulle palla med en del av de hatiska kommentarer som Blondinbella, Linda Skugge och Linda Rosing får.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sverige är ett land med lång tradition av avundsjuka?

Anonym sa...

Jante är stor :)

Anonym sa...

Men stämmer AB:s uppgifter? Kollade in Blondibellas blogg. 10-tusentals läsare varje dag. En liten bråkdel av dessa kommenterar, 30-90 per dag. 99% av dessa är av typen "älskar din blogg" "Guud vad du är söt i rött" "sådana skor vill jag också ha" "Jag har egen blogg - gör ett besök".
OK, ingen vetenskaplig undersökning erkännes, men ett stickprov...

Anonym sa...

Ingen aning. Men varje kommentar som innehåller personliga påhopp är en för mycket.

Ärligt talat fattar jag inte varför folk spyr galla över bloggar de inte gillar. Gillar jag inte en blogg läser jag den inte – och skriver följaktligen heller aldrig kommentarer i den.

Jag har andra saker att lägga min tid på.