söndag, september 21, 2008

Akademikliniken

Modellen Elsa Sylvan bjussar på sina bästa skönhetsknep i Aftonbladet. Är hon sponsrad av Akademikliniken eller är produkterna därifrån lika bra som hon påstår? Gillar i alla fall meningen ”i stället för att använda en massa produkter är det bättre att hålla det så enkelt som möjligt”. En devis jag tror stenhårt på.

Till vardags använder jag bara maskara, läppglans och eventuell en färggrann eyeliner att matcha kläderna med. Känner jag mig riktigt under isen kan lite mineralrouge från i.d. Makeup också åka på ibland.

Annars tvättar jag ansiktet med tvål från Clinique samt smörjer in hyn på kvällen med ansiktskräm från samma märke. Dagtid är det Decléors Aroma Sun med solskyddsfaktor 15 som gäller för hela slanten – oavsett årstid.

Problem med dålig hy har jag aldrig haft. Inte ens som tonåring. Ta i trä.

Inga kommentarer: