lördag, september 27, 2008

Espadrillos på rea hos H&M


Somliga vaknar sent, jag vet. Varenda kotte knatade ju runt i skorna ovan från H&M i somras. Enda undantaget var jag som aldrig köpte dojorna. Fast nu är jag lite sugen. Vet inte varför, men på senare tid har jag blivit väldigt förtjust i höga klackar.

Jag är blott en tvärhand hög. Men ändå är det sällan som jag använder riktigt höga klackar på skorna. Tycker det oftast ser urlöjligt ut när någon av min ringa storlek försöker vackla omkring i skyhöga klackar på stan. I nio av tio fall kan personen i fråga inte gå i skorna.

Annat var det för fem, tio år sedan. Då skulle jag aldrig ha drömt om att kliva utanför ytterdörren i skor med mindre än åtta centimeters klack.

Japp, jag har komplex för min längd. Men nu har jag blivit så gammal att jag struntar i det. Å ärligt talat har jag aldrig mött någon som haft synpunkter på hur jag ser ut. Den som har varit – och fortfarande är – mest kritisk till mitt utseende är jag själv.

Fram till för någon månad sedan föredrog jag snygga, bekväma skor. Men nu har jag som sagt återigen börjat shoppa färgglada pumps med tokhöga klackar.

H&M:s espadrillos med kilklack återfinns numera på outletavdelningen. Storlek 36 finns i alla färger utom svart. Ni som har skorna, vad säger ni? Är de värda 129 kronor?

Inga kommentarer: