söndag, augusti 03, 2008

Köpt ny digitalkamera

Är det sant att folk shoppar mer när vädret är dåligt? Jag har i alla fall slagit till på kameran bredvid hos Dustin. Det blev en Canon Ixus 70 för 1 795 kronor efter mycket velande.

Inte senaste modellen, jag vet. Men kompisar jag har snackat med som har kameran säger att den är bra. Och jag behöver inte ha det senaste i teknikväg. Viktigast är att prylarna är lätta att använda.

Har i dag en Canon Ixus 430 som börjar sjunga på sista versen. Den köpte jag på Onoff för en himla massa år sedan. Tror jag gav närmare 3 000 kronor för kameran plus åtskilliga hundralappar för ett extra minuskort. I dag går det att få 2GB extra minne hos Dustin för 75 kronor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilken fin kamera

Anonym sa...

Ja, jag hoppas att den passar mig bra :)

Anonym sa...

"Inte senaste modellen, jag vet."
Men med mjukvara för att fotografera i Raw, spela spel och ha slutartider på 1/60000 sek.
Något du inte finner i nyare Ixusar eller hos konkurrenterna.

Anonym sa...

Ärligt talat har jag noll koll på kameror. Köpte Canon Ixus 70 för att flera av mina vänner har kameran och är nöjda med den. Samtidigt har en och annan teknikfreak i bekantskapskretsen sagt att det är en utgåendemodell och att jag borde satsa på något nytt.