söndag, augusti 10, 2008

Plastgalgar och sloggitrosor


Så här kan en söndag på Ikea sluta: med 25 vita plastgalgar för knappt en femtiolapp. Inte snyggt för fem öre, jag vet. Men de väger ingenting. Och jag var ute efter just lätta galgar att ha till en duschdraperistång som jag har förvandlat till klädhängare i ett förvaringsutrymme hemma.

Trosorna från Sloggi åkte med av bara farten på outleten i Barkarby utanför Stockholm. Japp, tanten håller på att bli gammal! Bomullstrosor är det bästa jag vet nu för tiden. Helst i spets.

Är det förresten småbarnsfamiljernas nya grej att tillbringa söndagen på valfritt Ikeavaruhus? Själv har jag inget minne från Ikea i barnvagn. Men i dag var kampradimperiet fullt av ungar som skrek och föräldrar som skrek på ungar.

3 kommentarer:

jennyk sa...

Dessa plastgalgar är riktigt bra men inte roliga att köpa. Jag har mängdvis med dom härhemma. Sloggitrosor är extremt sköna att sova i!

Anonym sa...

Min slutsats oxå! Praktiska galgar och trosor som inte är snygga att titta på.

Anonym sa...

IKEA = inget inträde och stora ytor att kravalla på för kidsen