onsdag, augusti 27, 2008

Spikmatta


Okej, sista chansen! Räck upp handen den som tycker att spikmattan ovan är skräp! Annars köper jag den. Det enda som gör att jag tvekar i dagsläget är alla positiva kundrecensioner. De är helt enkelt lite för bra för att kännas trovärdiga. Någon måste väl ändå ha något att anmärka på?

Mitt problem är främst värkande axlar och nacke efter för många timmar fram datorn. I bland trilskas också musklerna i benen efter en joggingtur. Stretching? Nä, det är långtråkigt. Hjälper spikmattan mot sånt?

Bild från Spikmattan.

---
UPDATE: Vad är det för skillnad på en svensk spikmatta och en rysk spikmatta frånsett prislappen? Berätta! Jag är nyfiken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag rekomenderar spikmattan varmt! Kör helst varje dag, eller varannan, det blir som vårkänslor X 3!!!
Skickar en länk där jag bloggat om spikmattan

Anonym sa...

Alla verkar vara lyriska! Finns det verkligen ingenting att klaga på?

Anonym sa...

Skillanden mellan den sveksna samt den ryska spikmattan är att den svenska har 600st spikar som är ca1,5cm långa. Den ryska har 6000st spikar som är 5-6mm långa.

Den svenska spikmattan passar alla eftersom längden på spikarna gör att man kan dämpa effekten någon med t ex en t-shirt. Längden gör även att spikarna når längre ner i musklerna. Den ryska är dock enklare att komma åt vid nacken mm.

Läs mer om spikmattorna här: www.spikmattan.nu

Mvh // Jocke Spikmattan.nu

Anonym sa...

Tack för den utförliga beskrivningen!