lördag, augusti 09, 2008

Canon Ixus 70


Den nyköpta digitalkameran damp ned i brevlådan i veckan. Eller rättare sagt det gjorde den inte alls. Jag trippade till Posten och hämtade ut den. Bra. Man vet ju aldriga inte vilka idioter som öppnar ens brevlåda nu för tiden. Att det ska vara så svårt att skilja på mitt och ditt!

Om Canon Ixus 70 är en bra kamera värd strax under två loppor är dock för tidigt att svara på. Jag har hittills bara knäppt två bilder och de har blivit okej. Däremot tycker jag att displayen flimrar väldigt mycket – särskilt när det är mörkt ute. Det gör inte min mors kamera av exakt samma modell.

Bilden ovan är egentligen två bilder. Kameran till höger är min nya, tagen med min gamla kamera. Och kameran till vänster föreställer min gamla kamera (Canon Ixus 430) tagen med min nya kamera Canon Ixus 70. Låter det förvirrat?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Att den flimrar vid mörker är inte så konstigt. Håll ned avtryckaren halvt så slutar det.
Sedan finns alltid möjligheten att installera Raw i just den modellen.

Anonym sa...

Aha, tack för tipset! Flimrandet är alltså normalt. Jag blev lite lugnare nu :)

Anonym sa...

> Att det ska vara så svårt att
> skilja på mitt och ditt!

Det är det moderna Sverige - Göran Persson Country!

Att utradera saker som moral och personligt ansvar från vår kultur är något de lyckades bra med.