tisdag, juni 03, 2008

Sommarrea hos Wedins


Jaha. Och jag som inte har någon skrivare. Vad hände med det papperslösa samhället? Måste gå att tanka klubbkorten med olika erbjudanden i stället för att använda fåniga papperskuponger.

Kuponger gör mig förbannad. Ja, inte så mycket pappersbitarna i sig. Utan det är snarare det faktum att du måste komma ihåg att plocka med dig celluosan för ett kunna använda rabatten som gör mig arg. I Wedins fall, som skickar ut erbjudanden per mejl, blir rabattkupongen inte ens utskriven hos mig.

Skulle jag mot förmodan lyckas ragga upp en skrivare är det ändå sällan som pappersbitarna når ända fram till plånboken och därmed får hänga med till affären. Jag glömmer helt enkelt bort. Det är inte förrän jag står i kassakön som jag inser: ”visst fasiken, jag har ju en rabattkupong på byrån hemma”.

Alltså föredrar jag kuponglösa rabatterbjudanden som gäller för alla – eller åtminstone en större grupp av kunder. Helst ska de vara i en vecka så att även vi som inte bor i smeten har en sportslig chans att hinna fynda.

Undra förresten om Wedins har fått in några vårhandskar nu? Hoppet är det sista som överger kunden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan visst använda rabatten även om du inte skriver ut kupongen! Säg till i kassan om att du inte kunnat skriva ut kupongen så ska du få rabatten ändå :)

Anonym sa...

Aha, så mycket bättre!
Men hur vet du det? Signerar Wedins lönechecken, eller?

Anonym sa...

Mitt i prick :)