torsdag, juni 05, 2008

Letar efter skor


Jag vet vad jag vill ha. Jag vill ha ett par svagt gula skor, ett par mörkbruna skor och par marinblå skor. Ett par babyrosa dojor skulle inte heller sitta fel. Och alla ska vara av promenadvänlig karaktär, det vill säga med ingen eller mycket låg klack. Typ loafers- eller ballerinamodell. Gärna i skinn, men det är inget absolut krav.

Skona ovan från DinSko är rätt men ändå fel. Den jeansblåa skon längst till vänster känns halvt rätt vad gäller färgen, men katastrofalt fel vad gäller modellen. För den rosa gäller det omvända. Modellen är rätt, men färgen är för starkt rosa för att matcha det jag söker. Den gula textilskon med snörning har rätt gul nyans, men fel modell. Den bruna längst till höger är fin förutom att jag inte gillar kilklacken.

Ett par turkosa favoriter har jag redan hittat.

Inga kommentarer: