lördag, juni 14, 2008

Redken & Mötley Crüe


Nätshopping ställer högre kvar på konditionen än vad många tror. Två avier från Posten dundrade ned i brevlådan i veckan om att jag hade varor att hämta – på två olika utlämningsställen.

I dag gav jag mig alltså ut på en miniturné till grannskapets postkontor. Första promenaden gick cirka 15 minuter i västlig riktning. Där hämtade jag mina hårprodukter från Lookfantastic. Sedan styrde jag apostlahästarna mot norr och traskade i ytterligare tio minuter innan jag kunde lägga vantarna på Neil Strauss bok om Mötley Crüe från AdLibris.

Men jag klagar inte. Det första postkontoret har Svensk Kassaservice och ska läggas ned efter sommaren. Därefter tillhör jag en Post som ligger 30 minuter bort åt ett håll där jag aldrig befinner mig. Tack för det Nordea!

Så himla mycket bättre om man själv kunde få välja vart man vill att varor ska levereras och vilket postkontor man vill tillhöra.

Inga kommentarer: