söndag, juni 22, 2008

NK börjar sommarrea


I morgon måndag drar NK igång rean klockan 11:00 för den som saknar klubbkort. Jag kommer inte att hänga på låset. Däremot hoppas jag hinna förbi en sväng innan varuhuset stänger för kvällen. Målet är att hitta schyssta skjortor med vit krage och vita manschetter i bästa Gordon Gekko stil hos The Shirt Factory.

Skjortor är ett gissel för mig. Har till exempel aldrig köpt en skjorta eller en blus hos H&M av den enkla anledningen att jag aldrig har hittat någon som har passat. Modellerna som sitter fint över ryggen är för långa både på längden och i ärmarna. Och modellerna som är lagom i längden är för tighta över ryggen.

Enda undantaget är just Linnéa Brauns skjortor hos The Shirt Factory. Storlek M sitter som en smäck på en bredaxlad pygmé som mig.

Det här med att vara liten och satt har sitt pris.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den finns på ebay kostar runt 150 kr+frakt! Fanns i svart grön gul mfl=)

Anonym sa...

Vart? Var inne på ebay.com och sökte på the Shirt Factory utan att få en enda träff.