måndag, juni 09, 2008

Jag blir inte klok på Posten


Det verkar råda en slags godtycklighet i vad Posten bär ut och i vad man själv får hämta på ett alltmer avlägset postkontor. Ovan syns avin på min beställning från Lookfantastic. Jag beställer alltid samma kit därifrån: schampo, balsam och inpackning. Ibland dimper grejerna ned i brevlådan, ibland får jag hämta ut dem på Posten med en avi i handen.

En gång köpte jag en korsett från ASOS. Den fick jag hämta på Posten. En annan gång köpte jag två korsetter från ASOS. Dom kom brevbäraren med.

Jag har varit med om att få knata till Posten med avier på en pocketbock. Men jag har också varit med om att få tunga tegelstenar till lexikon levererade rakt ner i brevlådan.

Vem är det som bestämmer vad som ska skickas ut och vad som ska hämtas? Och hur går urvalet till?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet att min förra brevbärare bestämde det, för han frågade om han fick lämna paket hos mig trots att jag inte öppnade dörren. Om det gäller överallt vet jag däremot inte.

Anonym sa...

Jag vet inte ens hur min brevbärare ser ut. Bara att han eller hon alltid åker bil.

Skulle vara överlycklig om människan ville lämna paket vid dörren. Mitt postkontor ligger åt ett håll dit jag aldrig har några naturliga ärenden.

Anonym sa...

Så där är det för mig också,ibland får jag hämta med avi och det har hänt att det lämnar den i dörren. Det är helt ologiskt.