lördag, maj 03, 2008

Kvinnliga badkläder efterlyses


Attans, alltså! Varför envisas klädbutikerna med att bara sy upp pyttesmå bikinis som endast förbubertala tonåringar kan ha? Jag är kvinna, inte ett benrangel till skelett. Därmed vill jag ha läckra badkläder gjorda för mjuka magar, runda höfter och som lyfter upp bysten.

H&M har för sjutton inte ens en baddräkt värd namnet i nätbutiken. Och nej, jag är inte överviktig. Men jag är inte pinnsmal heller. Ett par snören i spaghettitjocklek att knyta ihop trosan eller bikiniöverdelen med funkar inte på mig. Efterlyser i stället mer rejäla saker i starka färger och häftiga modeller. Typ den här baddräkten hos Victoria’s Secret.

Jag kan inte vara den enda kvinnan på svensk mark att inte se ut som Victoria Beckham. Eller?

Inga kommentarer: