lördag, maj 31, 2008

Inget för kurviga damer


Inget ont om Elin Lanto och Elin Kling som Nelly anlitat som årets badmodeller. Men vad tusan har klädindustrin emot damer med lite former? Jag kan inte vara ensam om att inte vara trådsmal i Sverige.

Det är väldigt svårt att avgöra hur en bikini kommer att sitta på mig genom att titta på tjejerna ovan. Fram för fler typer av kvinnokroppar i klädreklamen. Jag vill se smala, tjocka, långa, korta, platta, bystiga, unga, gamla, blonda, rödhåriga… Alla tänkbara varianter av brudar som mannekänger på catwalken.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sen måste jag gå upp MINST en storlek i de flesta av Nelly.se:s bikinis (de tar bara in sådana märken med små bikinis) så har man former är det inte säkert att det finns storlekar :-/ Jag som brukar ha S har haft en storlek L-bikini som inte var stor alls...tråkigt om man har storlek Medium eller större då det inte går att köpa fina bikinis i en lagom storlek

Anonym sa...

Håller med!!!

Anonym sa...

Det är ett gissel det där med storlekar. Har ibland svårt att begripa vem plaggen är gjorda för.

Inbillar mig att majoriteten av jordens befolkning inte ser ut som retuscherade reklammodeller.

Lite variation borde alltså vara på sin plats.

Anonym sa...

Jag kan inte annat än att hålla med. Elin Kling är otroligt vacker men så smal som hon är kan man omöjlig bedömma hur bikninin skulle se ut på ngn med lite former.

Anonym sa...

Känner precis som dig. Bikinin ser bra ut på dem..men hur tusan ser den ut på någon som mig som har former?

Anonym sa...

Jag är alltså inte ensam om att ha svårt att navigera rätt i bikinidjungeln. Både skönt och läskigt att höra på samma gång :)