lördag, maj 03, 2008

Korta långbyxor


En sak som jag gillar när våren och sommar nalkas är att antalet längder på byxor ökar. Undertecknad är som bekant tämligen unik till formatet. Byxköp är alltid synonymt med nål och tråd för mig. Brallor med beninnerlängd 70 centimeter vore perfekt.

Men var hittar jag ett par sådana? Kanske hos H&M. Byxorna ovan från Perssonimperiet i cigarettmodell är 70 centimeter långa och går lös på 198 kronor. Fast jag är inte överdrivet förtjust i cigarettstuket. Köpte något liknande i höstas från H&M.

Ärligt talat har jag haft bättre brallor. Men med tanke på priset och det faktum att jag slapp lägga upp byxorna var dom helt okej. Det sistnämnda hade inte hänt sedan Debenhams slog igen dörrarna i Stockholm och märkena Wallis Petite och Anne Brooks Petite försvann.

2 kommentarer:

Anonym sa...

super fina byxor :)

Anonym sa...

Jag är mest glad för att slipper kånka fram symaskinen och sy upp benen. Brukar nämligen vara så när jag köper byxor. Minst en decimeter brukar klippas bort.