torsdag, januari 22, 2009

Sommarens sötaste kofta


Nu har jag gjort något som jag aldrig gjort förut. Jag har köpt en kofta av aningen längre modell med knytband i midjan. Längre modeller och knytband rimmar oftast illa med mina unika mått.

Men i dag klev jag in hos H&M och där – längst bort i affären – fanns en
vit, stickad kofta i bomull med inslag av blått i sig. Jag såg den på 25 meters håll. Två minuter senare var den min.

Fast jag är lite sur. Kvinnan före mig i kassakön fick en tjusig H&M-påse i papper. Jag fick hålla till godo men vanlig plastpåse. Små detaljer svider ibland mer än vad man kan tro.

Räknar i alla fall stenhårt med att koftan blir kanonsnygg i sommar ihop med marinblå jeans och ett vitt eller blått linne under. Självklart blir det röda pumps på fötter.

Inga kommentarer: