måndag, januari 12, 2009

Kan man träna i pyjamasbyxor?


Det står pyjamastights bredvid de här brallorna från Björn Borg hos Nelly. Jag hade tänkt använda bomullen i gymmet. Fast då kanske alla stirrar på en som om man vore kusinen från landet. Å andra sidan vad gör det?

Jag är så imponerad av mig själv i dag att inget kan rubba mitt självförtroende just nu. Har styrketränat en timme, kört kondition i en timme samt simmat i en halvtimme. Håll tummarna för att jag har tid och ork att upprepa detta tre gånger varje vecka.

Första utmaningen blir att se om jag kommer ur sängen i morgon. Stretching är liksom inte min grej. Det har det aldrig varit. Jag mjukar upp musklerna genom att sitta en kvart i bastun. Så stretchar jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske inte svettas så mycket men pyjamasvarianten kanske inte är så smickrande när de blir blöta?

Anonym sa...

Du kanske har en poäng där. Å andra sidan är de gjorda av bomull – precis som träningsbyxorna jag har i dag.