söndag, januari 18, 2009

Slutshoppat

Läste för en tid sedan att kvinnor bara använder 30 procent av kläderna i garderoben. I mitt fall är det nog ännu värre ställt. Nio av tio plagg kommer nog aldrig fram. Men nu ska det bli andra bullar. Jag behöver lära mig att hålla i pengarna bättre; att tänka till en extra gång innan jag köper en sak.

Därmed inte sagt att jag tänker bli någon antiköptaliban. Skulle exempelvis alla mina nio par jeans en dag vara spårlöst försvunna (å med det menar jag försvunna – inte att de ligger i tvätten) är det okej att köpa nya jeans. Samtidigt lär det dröja innan ytterligare en rosa väska kommer över tröskeln. Hade fem rosa väskor i skiftande nyanser och format vid senaste inräkningen. Hur många röda skor som står i garderoben vill jag inte ens tänka på. Men det är nog en smärre förmögenhet.

Hädanefter är det mer fönstershopping och mindre reellt köpande som gäller för min del. Ska försöka att bara lägga pengarna på sådant som jag verkligen behöver, typ ett par nya joggingskor. Och god mat.

Fem Lyle & Scottröjor gör dig inte lyckligare. Bara snygg och pank.

Inga kommentarer: