tisdag, januari 13, 2009

Lystring, stockholmare!


Kan rapportera följande fyra saker från dagens shoppningrunda i city:

1) Barnpyjamasen från Lindex finns på rea för 99 kronor både i nätbutiken och i affären i Gallerian på Hamngatan. Tyvärr går det inte att handla byxa och jacka separat. Därmed bidde det inget köp för mig. Jag behöver storlek 164 upptill och storlek 158 nedtill.

2) Det är halva priset på det mesta i Björn Borgbutiken på Sergelgatan. Bland annat är träningsbrallorna och pyjamasbyxan jag bloggade om tidigare på rea. Efter att ha provat både kan jag dock konstatera att ingen av brallorna passar mig. De är för långa för att funka som trekvartsbyxor och för korta för att vara långabyxor.

3) H&M säljer ut skjortor från Comme des Garçons för 99 kronor styck. Samtliga färger finns i butikerna på Drottninggatan och Hamngatan.

4) Topshop i Soukgallerian på Drottninggatan säljer ut nätta klackskor för 200-400 kronor. Däremot fann jag inte en enda petitesak på rea.

Inga kommentarer: