söndag, december 21, 2008

Tommy Hilfiger Denim


Vet ni vad jag gillar? Jo, jag gillar när secondhandbutiker rear! Skjortan ovan signerad Tommy Hilfiger Denim blev i dag min för 140 kronor. Bomullen är i nyskick så jag är glad. Brukar annars ha problem att hitta skjortor med schysst passform.

De görs helt enkelt inte efter mina mått. Jag är för liten och satt för att få vara med i skjortgemenskapen. Modellerna som sitter bra på bredden är för långa på längden och i ärmarna. Och de som är lagom på längden är för tighta över ryggen.

Enda undantaget är bomullsskjortan ovan i storlek M samt plagg från The Shirt Factory. Några andra skjortor kan jag inte ha, vilket är synd. Tompa H och The Shirt Factory är ju inga budgetmärken direkt.

Mitt senaste köp kommer dock att bli en given hit i sommar med vita jeans till. Vore snyggt om jag kunde hitta en ljusrosa väska också. Fast det fixar inte min plånbok just nu. Eller vill någon sponsra mig med en Mulberry Bayswater ?

Inga kommentarer: