tisdag, december 16, 2008

Betty Barclay


Var som sagt en sväng till Skärholmens centrum utanför Stockholm i helgen. En lätt exotiskt utflykt för mig som häckar mest norr om stan. Där, i en tantaffär, köpte jag tröjan ovan signerad Betty Barclay. Tyckte skjortstuket med kragen och muddarna var lite kul.

Hade noll koll på Bettan innan. Min mor känner dock till tanten och har lovat att det är ett schysst märke med bra kvalité. Fattas bara annat, 599 spänn för en topp är inte billigt i mina ögon.

Var även en hårsmån ifrån att köpa en svart, axelbandslös festklänning hos H&M. Affären föll på att butiken bara hade ett examplar kvart i storlek 40 – och det var aningen solkigt i sömmarna. Ska se om jag kan hitta dressen i en annan H&M-butik.

Intressant också hur storlekar kan skifta mellan olika plagg och märken. Toppen från Betty Barclay är en 36:a. Det krävdes size 40 för att jag skulle få igen dragkedjan på klänningen hos H&M.

Alltså är det viktigt att nätbutiker skriver ut måtten på plaggen. Att bara ange en storlek räcker inte.

Inga kommentarer: