måndag, december 15, 2008

Bilder från mobil till dator

125 kr
365 kr

Vad är smartast: lägga slantarna på en USB-kabel eller en blåtandadapter? Att jag frågar beror på att jag har en burk utan bluetooth, vilket vållar problem när jag vill föra över bilder från min tjusiga Nokia 6230i. Mejla/MMS:a är liksom inte gratis. Och jag är en snål djävel.

Hade för övrigt ingen aning om att en datakabel kan vara så dyr. 365 kronor är rena rånet, Dustin! Om det bara hänger på priset är valet givet. Men jag vill veta vad som är lättast/bäst att använda. Det tog liksom nära tre år innan jag upptäckte att jag hade en kamera på nallen. Radio finns det också. Fast där går gränsen för mitt teknikkunnande. Mitt första mms i historien gick i väg i dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pop-port kablarna var alltid dyra och det berodde på Nokia inte Dustin eller andra ÅF.

Nu har Nokia lärt sig och alla moderna telefoner har mini-USB, samma som många mp3 spelare och kameror och som finns för 45:- på Clas O.

Har ett antal pop-port kablar liggande, du kan få en om du hämtar den i Göteborg men billigast och enklast är nog att kopiera allt du vill spara till minneskortet och sen ta ut det och sätta det i en läsare kopplad till datorn som klarar MMC kort.

Anonym sa...

Tackar för erbjudandet! Tror jag nöjer mig med en promenad längs Kungsgatan i Sthlm. Teknikbutikerna ligger på rad där. Eller så köper jag en ny nalle med sån där USB.