lördag, juli 12, 2008

Turkosa ballerinas


La Redoute går inte att lita på. Leveranstiderna suger stort. ”I lager” löd budskapet när skorna ovan beställdes. När leveransbekräftelsen damp ned ett par minuter senare i mejlboxen hade tiden ändrats till 5-10 veckor. Och i går, cirkus två veckor efter beställning, dök skorna upp hos mitt utlämningsställe. I dag traskade jag dit och hämtade hem dem.

Nu när jag har fått dojorna funderar jag dock på att skicka tillbaka dem. Fast det har inget med oklara leveransbesked att göra. Nej, det är storleken jag retar mig på. 36:an är stooor. Särskilt den vänstra skon – som är mer uttöjd än den högra. Kan kanske bero på att någon redan har provat den.

Kartongen var tejpad på ett sätt att jag misstänker att skorna redan har åkt tillbaka i retur en gång. Frågan är om det ska ske igen. Hade jag köpt skorna om jag kunnat prova dem först? Förmodligen inte. Är jag för snål för att betala returporto? Kanske.

Inga kommentarer: