lördag, juli 05, 2008

H&M kan man lita på

Sedan Lindex ändrade storlekarna på sina strumpor har det varit omöjligt för mig att hitta steps i storlek 36. Det är precis som att Lindex butiker har slutat att ta in små strumpor. Tur att Perssonimperiet håller ställningarna och har gott om bomullsstrumpor i lagret. I går slog jag till på ett paket med fyra steps och ett paket med tre ministeps i storlek 36/38.

Bomullsstrumpor slår nylonstrumpor med hästlängder vad gäller skönhet.
Steps är kanonbra att ha i joggingskorna. Och ministepsen använder jag till lågskor ihop med klänning eller shorts.

Fast jag vore inte jag om jag inte hade något att klaga på. I det här fallet handlar det om färgen. Eller snarare bristen på färg. Nu har jag sju stycken vita strumpor. Hade gärna sett att hälften var svarta.

Till H&M:s försvar ska dock sägas att kedjan kränger mixade buntar med olika färger, men då handlar det om nyanser som grönt och oranget. Jag hade hellre sett en kombination med svart och vitt.

Inga kommentarer: