fredag, juli 18, 2008

Oliva Bodybutter & Nova TTO

80 kr

Japp. Jag erkänner. Jag är beroende. Måste smörja in kroppen med body butter varje gång jag har duschat. Vad som händer om jag inte gör det vet jag inte. Världen skulle förmodligen inte rasa samman.

Använder i alla fall sedan något år tillbaka Oliva Bodybutter från Apoteket. Lätt parfymerad och med skön konsistens. Den tidigare favoriten, Olive Body Butter från Body Shop, har fått stryka på foten på grund av priset. Jag är en första klassens snåljåp. Och Apotekets kroppssmör är det ultimata budgetalternativet.

129 kr

Har även gjort ett trevligt fynd i krämsamlingen hemma. Har tyvärr lycktas bränna mig rejält på en minimal yta mellan brösten. Snudd på brännskadad. Skriker högt när bh:n skaver. Huden har flagnat, det är rött kött och har kliat som om jag vore under attack av en myrstack. Men det var då. Det vill säga innan tisdag.

För i tisdagskväll snubblade jag över Nova TTO Lotion i krämhyllan. En muta på förra kneget. Aldrig använt flaskan förr. Nu är den bakteriedödande tea tree oljan min nya bästis. Inte ett kli efter två dagars användning. Jag är tamejtusan kär.

Tidigare var jag redo att slita mitt eget hår för att jag höll på att förgås av att det kliade så mycket. En annan bra sak är att flaskan inte är så dyr som jag trodde att den skulle vara. Kostar exempelvis mindre än Body Shops bodybutter.

Bilden ovan är från Eleven. Ser att Body Shop också har en avdelning för Tea Tree. Vilket som är bäst vet jag inte.

Inga kommentarer: