tisdag, april 08, 2008

Wellas nya hårfärg suger


Jag är vanligtvis för utveckling. Det brukar leda till förbättringar. Men Wellas nya hårfärg är ett steg bakåt i tiden. Att nyanserna har förändrats – det kan jag leva med. Handlar mest om vana.

Men att en flaska numera har blivit två som skall blandas är krångligare att svälja. Det känns väldigt 1980-tal. Och inte blir man gladare av att bruksanvisningen är skriven på ett hopkok av svenska och norska som ibland är svår att förstå.

”Koppla av/Vent tills verkningstiden (enligt slingtestet/i følge stripetesten) har gått, eller i 25 minuter.”

Stod det striptease? Koppla av?! Låter som en direktöversättning från tyska av någon som aldrig har varit i närheten av väteoxid.

Synd. För Wella Viva Colour är den enda hårfärg jag någonsin har använt för hemmabruk. Och jag har alltid varit väldigt nöjd. Men nu är det slut på det. För det här var första – och sista – gången som jag blandade Wellas nya färg. Vad köper man istället? Jag är en oäkta blondin.

Kanske krävs en liten förklaring till bilden ovan: till vänster = ny förpackning, till höger = gamla förpackningen.

Inga kommentarer: