söndag, april 27, 2008

Sidenkimono


”Darling” måste vara Fluffbabes favorituttryck. Själv tycker jag det låter tillgjort. Ungefär lika äkta som när svenskar envisas med att slänga in ens förnamn i var och varannan mening i en konversation.

”Är du förvånad?”
”Ja, Nika, det var inte som jag trodde det skulle vara, Nika”.
”Vad ska du göra nu?”
”Jag tänker, förstår du Nika, göra bla bla bla”.

Då vet man att någon har varit på medieträning – eller i USA. Oavsett om man har träffat personen i fråga tidigare eller inte.

Men det hindrar mig inte ifrån att tycka att Fluffbabes har plockat hem eleganta kimonos i siden från Hongkong. Vore intressant att veta hur långa plaggen är. One Size är en lurig storlek som inte passar alla.

Står i beskrivningen på sidan att morgonrocken funkar fint på kvinnor i storlek 34-44 samt att en man på 180 centimeter också kan ha den. Min fråga: kan jag som mäter 150 centimeter i strumplästen ha kimonon?

Inga kommentarer: