söndag, februari 15, 2009

Proteinpulver


En kompis modell hane babblar hela tiden om hur bra proteinpulver är. Han tycker givetvis att jag ska hosta upp en mindre förmögenhet för något som garanterat smakar pekka. Vad tycker ni?

Finns det något drickbart proteinpulver utan aspartam? Och vilken nytta gör det? Jag, en glad hobbymotionär, borde få i mig tillräckligt med protein från mjölk, keso, kyckling, lax och ägg. Eller har jag fel?

Varannan dag hänger jag på det kommunala badhuset. Då är det först 30 minuter på löpbandet, sedan 45 minuter i gymmet och avslutningsvis 30 minuter i simbassängen. Och ja, jag går både dit och hem. En promenad som tar totalt tar cirka en timme.

Fattar ni nu varför jag inte hinner blogga lika mycket som förr? Energin går i stället åt till att må bra.

Burken ovan finns hos Gymgrossisten för hiskligt mycket pengar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är skitbra tycker jag med whey's produkter. jag tycker även dem är väldigt goda. så om man vill bygga mer muskler, kanske lite snabbare än vanligt. Då ska man verkligen lägga ner den summa pengar för sådana här pulver-grejor.

Anonym sa...

Om du tränar sju dagar i veckan så ja, annars nej. Känner du att du behöver mer proteiner så lägg om kosten åt det hållet till att börja med. Ger det inte önskat resultat och du bestämmer dig för en elitsatsning så köp pulvret.

Vad är kilopriset för pulvret? I nivå med oxfilé?