onsdag, februari 18, 2009

100% Whey Protein


Proteingubben insåg tydligen till slut att jag inte tänkte slänga ut en smärre förmögenhet på proteinpulver. Alltså gav han mig en dunk Whey 100% med banan- och jordgubbesmak. Återkommer om ett par veckor med en rapport om jag gillar grunkan eller ej.

Hittills kan jag bara säga att smaken är… tja, ganska tillintetsägande. Utblandad med lättmjölk smakar pulvret vare sig gott eller äckligt. En lätt jordgubbssmak går kanske att känna om man anstränger smaklökarna rejält.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur tycker du den smakar nu då? :) Och vad kostade den? Själv fick jag precis Pro FX vassleprotein, men jag tycker den är vääldigt sliskig och luktar och smakar för mycket pulver. cheers!

Anonym sa...

Åh, en sak till! Är det inget aspartam i den?

Anonym sa...

Inget aspartam enligt innehållsförteckningen. Smaken är fortfarande svagt jordgubbsaktig. McDonalds milkshakes är godare.

Pris? Vet inte. Jag fick min burk av en kompis. Kommer jag att betala för en ny burk när pulvret är slut? Tveksamt.